Una de les finalitats de la Biblioteca de Secundària és fomentar la lectura fora de les aules i que l’alumnat puga fer intercanvi literari, conegut com a BookCrossing.
D’aquesta manera poden deixar i trobar lectures a diferents espais del nostre centre educatiu, al pati, als passadissos,….
Com que sempre volem que l’alumnat i el professorat siga partícip de les activitats de la Biblioteca, i, a més, que els exemplars a utilitzar estiguen visibles, però a un lloc en bones condicions, vam proposar un repte per a l’assignatura de tecnologia, que l’alumnat siga l’encarregat de dissenyar i crear unes casetes literàries, així va nàixer el”Concurs Caseta Lectora”. Aquestes casetes tenen la finalitat de salvaguardar els llibres que s’ubiquen fora de la biblioteca del centre, però que qualsevol persona de la comunitat educativa tinga accés lliure als llibres, bé siga per deixar aquells exemplars que vulga compartir amb més gent o per agafar els que hi ha dintre i començar una nova lectura.
Per a dur a terme l’activitat, l’equip de biblioteca es va reunir amb el professorat de tecnologia per saber si el taller tenia el material i estava dotat de les ferramentes necessàries per a crear les casetes. La resposta va ser un SI immediat.
Després, traslladarem la idea i diverses explicacions a l’alumnat implicat.
Una vegada, resolts alguns dubtes, l’alumnat es va ficar mans a l’obra!!!
El primer pas va ser fer el plànol, pensar un disseny. Per donar-li forma, agafaren diferents exemplars de diferents mesures, d’aquesta manera podien calcular la mida adequada. Després, calcular el pes, segons la mida, sospesar la quantitat d’exemplars que poden cabre i així fer que la caseta tinga l’estabilitat suficient per no caure.
El següent pas, la construcció. Amb les mesures assignades és l’hora de construir la caseta amb el material i ferramentes necessàries, fusta, metacrilat, serra, caragols….
Continuen amb la decoració, cada grup ha imaginat uns dibuixos que plasmaran a la caseta o les pintures i colors que utilitzaran.
Per finalitzar, l’alumnat va presentar i defendre la seua caseta davant un jurat format per professorat expert a l’assignatura i per personal tècnic de biblioteca, on es va valorar la creativitat, la utilitat, l’actitud de l’alumnat davant el repte i el respecte amb les ferramentes i els materials emprats.
També l’alumnat va participar donant la seua puntuació la resta de casetes de lectores.
A les fotos podeu veure tot el procés amb el resultat final i també les 3 casetes guanyadores.
Els equips de les casetes lectores guanyadores ha pogut triar la ubicació de la seua obra.
Ha sigut un repte que han superat de manera formidable!!!